Transport
- Home
- Transport
Szkoda czasu na stanie w korkach
Każdego dnia, większość z nas traci czas z powodu opóźnień komunikacji miejskiej, niedrożnych skrzyżowań, nieodśnieżonych ulic czy przedłużających się remontów. To generuje straty o konkretnym wymiarze finansowym.
~ 80 godz. rocznie
traci każdy z nas w korkach
23.5 PLN/h
to minimalna stawka wynagrodzenia
485 tys.
osób mieszka w Gdańsku
strata Gdańszczan wynosi
912 milionów PLN
przy założeniu że każdy z nas traci niepotrzebnie 20 minut w dni pracujące
ZMIENIMY TO!
Stawiamy na tramwaje
ekologiczne, szybkie, pojemne i ... nie stoją w korkach
zwiększenie siatki połączeń
ciągła rozbudowa linii tramwajowych, połączenie Wrzeszcza i Piecek - Migowo, linie na Łostowice i Maćkowy, linie na dzielnice za obwodnicą
nowoczesny tabór
długie pojemne składy na popularne linie, większa częstotliwość w godzinach szczytu, połączenia przyspieszone
więcej
lini i połaczeń
szybciej
na dłuższych dystansach
wygodniej
dzięki nowoczesnemu taborowi
Komunikacja zbiorowa
Nowoczesny, sprawny, wydolny tabór, większa częstotliwość kursowania oraz rozbudowa siatki połączeń
- rozbudowa sieci tramwajowej
- prowadzenie regularnych analiz obciążenia linii komunikacji miejskiej i reagowanie za zwiększone zapotrzebowanie
- zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów w szczególności inwestycja w tabór tramwajowy do obsługi dzielnic południowych
- zwiększenie ilości biletomatów na przystankach oraz wprowadzenie biletomatów do pojazdów
- zwiększenie komfortu oczekiwania na przystankach poprzez instalowanie wygodnych wiat, w szczególności w punktach przesiadkowych
- wprowadzenie linii pospiesznych dla dzielnic oddalonych od dzielnic centralnych
- przywrócenie tramwajów wodnych w okresie wiosenno-letnim
- budowa / remont dworca autobusowego do obsługi połączeń dalekobieżnych
- przebudowa i przywrócenie połącznia kolejowego w kierunku Letnicy (Zaspa Towarowa) w związku z rozbudową mieszkalnictwa w tym rejonie
- wspieranie linii lotniczych w celu rozbudowy siatki połączeń
Komunikacja Indywidualna
Zwiększenie przepustowości dróg, rozbudowa ścieżek dla rowerów i hulajnóg oraz traktów pieszych
- walka z korkami na głównych arteriach w godzinach szczytu
- udrożnienie ruchu w dzielnicach południowych
- specjalna organizacja ruchu w okresie letnim z uwagi na wzmożony ruch turystyczny
- zwiększenie nakładu na inwestycje drogowe - rozbudowa sieci dróg
- określenie kluczowych skrzyżowań oraz wąskich gardeł i ich przebudowa w celu zwiększenia płynności ruchu
- budowa estakady na Alei Armii Krajowej (skrzyżowanie z Łostowicką)
- przyspieszenie budowy ulicy Nowa Świętokrzyska
- powrót do koncepcji budowy Nowej Spacerowej oraz tunelu pod Pachołkiem
- przebudowa węzła Hucisko wraz z budową podziemnych parkingów
- ograniczenie czasu płatnego parkowania do faktycznych godzin szczytu oraz urealnienie stawek aby zapewnić rotację w centralnych dzielnicach
- rozbudowa sytemu park and ride
- skrócenie czasu trwania prac drogowych i egzekwowanie terminowości prac
- poprawa płynności ruchu poprzez modyfikację źle działającego systemu Tristar
Hulajnogi i Rowery
Jednoślady napędzają miasto
Tanie abonamenty miesięczne na przejazdy rowerami i hulajnogami elektrycznymi.
Większa ilość stacji i dostosowanie ścieżek rowerowych oraz sygnalizacji świetlnej.
Reforma systemu mevo
niezawodność i dostępność